arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

نگاهی به قیمت بستیون T۷۷ در بازار؛ خودرویی که در رقابت با سایرین ناکام ماند [شهریور ۱۴۰۳]

بستیون T۷۷ یکی از کراس‌اوور‌های کوچک چینی در بازار ایران است که به‌صورت وارداتی عرضه می‌شود. واردات و عرضه بستیون T۷۷ را بی‌ام‌کارز، زیرشاخه وارداتی گروه بهمن، برعهده دارد. این خودرو رقیب تیگو ۷ پرو، لاماری ایما و KMC K۷ محسوب می‌شود. بااین‌حال قیمت بستیون T۷۷ به‌دلیل عرضه از طریق واردات بالاتر از رقبای مونتاژی تعیین شد. همین مسئله باعث شده رقبا آن را به چالش بکشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بستیون T77 یکی از کراس‌اوورهای کوچک چینی در بازار ایران است که به‌صورت وارداتی عرضه می‌شود. واردات و عرضه بستیون T77 را بی‌ام‌کارز، زیرشاخه وارداتی گروه بهمن، برعهده دارد. این خودرو رقیب تیگو 7 پرو، لاماری ایما و KMC K7 محسوب می‌شود. بااین‌حال قیمت بستیون T77 به‌دلیل عرضه از طریق واردات بالاتر از رقبای مونتاژی تعیین شد. همین مسئله باعث شده رقبا آن را به چالش بکشند.
 
تابستان 1403، قیمت بستیون T77 در آخرین اعلامیه گروه بهمن برای مشتریان 2 میلیارد و 152 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است. بااین‌حال قیمت بستیون T77 در بازار آزاد کمتر از نرخ اعلامی بی‌ام کارز است. خرید این خودرو از بازار با مبلغی بین 1.8 الی 1.9 میلیارد تومان امکان‌پذیر خواهد بود. به‌عبارتی اختلاف قیمت بستیون T77 در بازار آزاد و کارخانه بیش از 340 میلیون تومان است.
 
جدول قیمت بستیون T77 در بازار آزاد، شهریور 1403:
نگاهی به قیمت بستیون T۷۷ در بازار؛ خودرویی که در رقابت با سایرین ناکام ماند [شهریور ۱۴۰۳]
بدون تردید می‌توان تعیین قیمت بالاتر نسبت به رقبا را دلیل عمده شکست بستیون تی 77 در بازار دانست. البته موارد دیگری نیز در این بین تأثیرگذار هستند؛ برای مثال مشتریان می‌توانند تیگو 7 پرو پرمیوم را به روش اقساطی از مدیران‌خودرو خریداری کنند، درحالی‌که چنین امکانی برای بستیون T77 وجود ندارد. همچنین این خودرو از نظر قدرت، شتاب و کشش نسبت به رقبایش برتری ندارد و دلیلی برای خرید این خودرو وجود ندارد؛ چراکه بستیون T77 در تعداد محدود وارد می‌شود اما کراس‌اوورهای مونتاژی در تیراژ گسترده و مدتی طولانی به بازار عرضه می‌شوند.
 
البته یک نکته نیز در این بین وجود دارد، قیمت بستیون تی 77 اکنون از نزدیک‌ترین رقیب آن، تیگو 7 پرو، در بازار ارزان‌تر است؛ بنابراین برای افرادی که قصد خرید یک کراس‌اوور چینی و مصرف آن را دارند؛ به‌بیان ساده مصرف‌کننده واقعی آن هستند، خرید بستیون تی 77 ارزان‌تر از تیگو 7 پرو تمام می‌شود. به نظر می‌رسد با گذشت زمان، حتی قیمت بستیون T77 از قیمت لاماری ایما در بازار آزاد ارزان‌تر شود!
نظرات بینندگان